Модель компетентності наукових та науково-педагогічних працівників
DOI:
https://doi.org/10.33099/2618-1614-2025-29-2-39-45Ключові слова:
модель компетентності, показники рівня компетентності, комплектуванняАнотація
Аналіз існуючого стану комплектування посад наукових та науково-педагогічних працівників, які передбачають наявність наукового ступеня, свідчить про проблеми з оцінкою рівня компетентності наукових та науково-педагогічних працівників відповідно до займаної посади. Одним з важливих факторів, який впливає на оцінку рівня компетентності таких працівників, є врахування нових показників рівня компетентності наукових та науково-педагогічних працівників при проведенні такого оцінювання. У процесі дослідження вдосконалено модель компетентності наукових та науково-педагогічних працівників. На відміну від існуючих, у цій моделі компетентності враховані такі показники, як здатність адаптації до швидких технологічних змін та інтеграції новітніх інструментів і підходів у своїй професійній діяльності, здатність до поєднання різних форм навчання та впровадження інноваційних та інтерактивних методів навчання і здатність до швидкого реагування на зміни в обстановці. Запропонована модель базується на поділі компетентностей на наукову, педагогічну, організаційну та комунікативну, що зробило можливим оцінювати рівень компетентності наукових та науково-педагогічних працівників більш об’єктивно та комплексно.
Посилання
Горбач О. Обґрунтування показників компетентності наукових та науково-педагогічних працівників в системі військової освіти / О. Горбач, А. Тристан // Труди університету. – 2025. – № 2(191). – С. 178–192.
Модель розвитку цифрової компетентності наукових та науково-педагогічних працівників [Електронний ресурс] / О. Спірін, В. Олексюк, Я. Василенко, О. Сіренко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2024. – Т. 104, № 6. – С. 156–179. – Режим доступу : https://doi.org/10.33407/itlt.v104i6.5889.
Яндола К. О. Оцінювання рівня професійної компетентності науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів [Електронний ресурс] / Яндола К. О // Молодий вчений. – 2018. – № 1(53). – С. 843–845. – Режим доступу : https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/5464.
Грушевський О. Модель атестації науково-педагогічних працівників у закладах вищої освіти [Електронний ресурс] / О. Грушевський // Військова освіта. – 2020. – № 1(41). – С. 109–116. – Режим доступу : https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-1/109-116.
Модель використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень [Електронний ресурс] / О. М. Спірін, Т. А. Вакалюк, В. П. Олексюк та ін. // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. – 2023. – № 14. – С. 50–62. – Режим доступу : https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.145.
Структурно-функціональна модель професійного розвитку науково-педагогічних працівників у процесі підвищення кваліфікації у вищих військових навчальних закладах [Електронний ресурс] / Л. Олійник, С. Іллющенко, Т. Аксанов та ін. // Військова освіта. – 2024. – № 2(50). – С. 116–125. – Режим доступу : https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-50/116-125.
Про затвердження Положення про атестацію наукових працівників [Електронний ресурс] : постанова Кабінету Міністрів України від 13 серпня 1999 р. № 1475 // Верховна Рада України. Законодавство України. – Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1475-99-п#Text.
Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників [Електронний ресурс] : наказ Міністерства освіти і науки України від 9 вересня 2022 р. № 805 // Верховна Рада України. Законодавство України. – Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1649-22#Text.